2015. április 14., kedd

Epres vaníliás torta csokidarabokkal avagy H szülinapi tortája No 1

Két héttel a nagy nap előtt megkérdeztem H-t, milyen tortát szeretne. Rövid gondolkodás után azt mondta, epres vaníliásat, legyenek benne csokidarabok is. Feladta a leckét, de megpróbáltam felnőni a 4 éves despota által támasztott kihíváshoz. Kigondoltam mindent. Amikor elkezdtem volna készíteni, H jelentkezett, hogy segíteni szeretne. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy fel kell tennem a konyhapultra, és abban a pillanatban, ahogy a popsija a pulthoz ér, már dolgozni is szeretne. Ez leginkább kevergetésben, és intenzív kóstolgatásban merül ki, minek következtében elég gyorsan tele lesz a bendője, a konyha csatatérré változik, H fültől fülig maszatos, a torta még sehol nincsen, de ő megelegelte a munkát,. És úgy ahogyan van, maszatosan, ragacsosan távozni szeretne, mert épp a kedvenc meséje kezdődik, de Z már tovább is kapcsolta a tévét, és ez egyszerűen elfogadhatatlan. Ilyenkor elég nehéz rávenni a mosakodásra, és a türelmes, halk megegyezésre a megtekintendő mesét illetően. 
Most is így történt. Én pedig a béketárgyalások után rakhattam rendbe a konyhát, és kisebb nagyobb megszakításokkal folytathattam a torta elkészítését. Ennek is meglett az eredménye. A tervezett két adagnyi tészta egyik fele már a sütőben sült mintegy 20 perce, mikor észrevettem, hogy az olvasztott vaj hiánytalanul pihen a mikróban, ahová olvasztani tettem, a tésztába viszont nem. Megsüthettem a tésztát másodszor is.
Igazán gazdaságos szülinapi torta lett. A végeredmény azonban igazán jól sikerült. Nem kellett kidobni belőle egyetlen darabot sem. Az utolsó morzsáig elfogyott.





Hozzávalók (28 cm-es tortaforma) 
  • 300 g liszt
  • 200 g nádcukor
  • 1 vaníliarúd kikapart magja
  • 1 cs sütőpor
  • 1 púpozott tk szódabikarbóna
  • 450 ml natúr joghurt
  • 3 egész tojás
  • 200 g olvasztott vaj
Elkészítése:
  1. A sütőt bekapcsolom 180°C-ra
  2. A hozzávalókból közepesen sűrű tésztát keverek, és a sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöm
  3. A tortaformát erősen a pulthoz ütögetem, hogy a tészta teteje sima legyen.
  4. 45-50 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm.
  5. A kihűlt tésztát három részre vágom.

Krém
  • 300 ml tejszín
  • 750 g mascarpone
  • 150 g cukor
  • 6 lap zselatin
  • 300 g eper feldarabolva
  • 100 g tejcsokoládé összetörve
  • 1 rúd vanília kikapart magja
  • eper a díszítéshez
Elkészítése:
  1. A zselatin lapokat beáztatom hideg vízbe
  2. 250 ml tejszínből kemény habot verek
  3. A mascarponét kikeverem a cukorral és a vaníliával
  4. 50 ml tejszínt felmelegítem, és a megáztatott zselatin lapokat feloldom benne, majd az egészet a mascarponés keverékhez öntöm.
  5. Hozzáadom a felvert tejszínhabot is, majd belekeverem a csokidarabokat.
  6. A krém 1/4-ét kiveszem, és félreteszem torta oldalának és tetejének a bekenéséhez,
  7. A maradék krémbe óvatosan belekeverem az epret.
Összeállítás:
  1. A 3 részre szeletelt piskóta felső részét visszateszem a kimosott kapcsos tortaformába, és az epres krém felét ráhalmozom
  2. A krém tetejére teszem a következő piskótalapot, majd kézzel kicsit lenyomom, hogy a krém egyenletesen szétterüljön.
  3. Az epres krém másik fele, majd az utolsó piskóta következik. Ezt is lenyomom.
  4. 4-5 órára a hűtőbe rakom, kidermedni.
  5. Kiveszem a kapcsos formából,és a tálalásra szánt tortatányérra teszem úgy, hogy alá 4 sütőpapír csíkot rakok.
  6. Bekenem a torta oldalát, majd a tetejét is.
  7. Kiveszem alóla a csíkokat, így a tortatányért nem kentem össze krémmel.
  8. Ízlés szerint díszítem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése