2014. november 27., csütörtök

Narancsos csokitorta

Z megrendelte a tortákat a születésnapja alkalmából. Először is a családdal közös ünneplésre dobostortát. Erre én - szégyen, de - nem vállalkoztam. Még a lapok és a csokoládékrém elkészítésébe bátra belevágtam volna, de az égetett cukor a tetején szerintem kicsit komolyabb gyakorlatot kíván. Különösen akkor, ha ez 6. születésnapra készül 17 meghívott vendég figyelő tekintetével. Még akkor is, ha csak a családról van szó. Így Zs mama és A papa vállalta a dobostorta megrendelését és leszállítását. Cserébe Zs mamával megegyeztem, hogy a Nők Lapja Advent aktuális számában látott narancsos csokoládétorta vezérfonalát követve, valami hasonlatosat fogok alkotni, mint ami a magazinban látható.



Hozzávalók (28 cm-es tortaformához):

  • 400 g liszt
  • 300 g nádcukor
  • 6 ek holland kakaópor
  • 2 cs sütőpor
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 700 ml natur joghurt
  • 4 egész tojás
  • 300 g olvasztott vaj
Elkészítése:
  1. Előmelegítem a sütőt 175°C-ra
  2. A hozzávalókból konyhagép segítségével sűrű masszát készítek.
  3. A kész masszát kétfelé osztom, és sütőpapírral kibélelt tortaformákba öntöm.
  4. A massza eléggé sűrű, ezért párszor a pulthoz ütögetem a tortaformákat, hogy a teteje kisimuljon.
  5. 35-40 percig sütöm.
Töltelék:
  • 4 db narancs
  • 5 ek méz
  • Vagy ezek és kedv hiányában 300 ml marancslekvár
Elkészítése:
  1. A narancsok héját zöldséghámozóval levágom
  2. A narancsokat kifilézem
  3. A filéket és a héjat 10-15 percig összefőzöm, majd hozzáadom a mézet.
  4. Botmixerrel összeaprítom /én kivettem a héjak egy részét, mert nem szeretem, ha keserű/
Csokoládé krém /ganache/
  • 400 g étcsokoládé
  • 400 ml tejszín
  • méz
Elkészítése:
  1. A tejszínt felmelegítem majdnem forrásig
  2. Közben a csokoládét összetöröm.
  3. A csokidarabokra öntöm a tejszínt, és csomómentesre keverem.
  4. Ízlés szerint édesítem. 
  5. Hagyom hűlni.
Összeállítása:
  1. A piskótákat félbe vágom, így összesen 4 lapot kapok.
  2. Csatos tortaformába teszem az első lapom, majd megkenem a narancslekvárral
  3. Ráteszem a második lapot, és a tetejére öntöm a ganache felét
  4. Következik a harmadik lap, és a narancskelvár másik fele
  5. Végül az utolsó tortalap
  6. Most a megmaradt csokoládés krémet félre teszem, a tortát pedig hűtőbe teszem legalább kettő órára.
  7. Kiveszem a tortát a formából, megkenem a tetejét és az oldalát csokikrémmel. Ha a ganache nagyon megkeményedett, kicsit felmelegítem.
  8. Citrusokkal díszítem



Sajnos a tortáról nem készült túl sok fotó.

Nem olyan bonyolult, mint amilyen hosszú volt leírni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése