2014. március 26., szerda

Politikus szelet /2007 május elsejei ígéret kicsit megkésve/

Így a választások közeledtével gondoltam stílusos a politikus szelet papírra/digitális formába vetése. Csak vicc volt az időzítés teljes mértékben a véletlen műve. Ezt a süteményt Mickó mama saját kézzel írt süteményes könyve alapján készítem már évek óta. Pár hete kerestem az alkalmat, mikor készíthetném el, mert mindenki kedvence, és már én is nagyon szerettem volna újra sütni, és enni is. A márciusi születésnapok kicsit roham tempóban lettek kivitelezve, ezért azok alkalmával nem került a menübe, de még márciusban eljött a névnapom. Erre az alkalomra már nem hagyhattam, hogy az események elsodorjanak az elkészítésétől. 


Még elöljáróban el kell mondjam, hogy nem ez a legkönnyebben kivitelezhető sütemény.

Hozzávalók (lapok) (25x35 cm-es tepsi):
  • 350 g liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 egész tojás
  • 220 g vaj
  • 100 g nádcukor
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 200 g olvasztott étcsokoládé
  • 1/2 vaníliarúd kikapart magjai
  • 750 ml lekvár (én cseresznyét használtam)
  1. A hozzávalókból lágy tésztát gyúrok.
  2. A tészta felét belesimítom a sütőpapírral kibélelt tepsibe
  3. A tészta tetején egyenletesen elosztom a lekvárt
  4. A maradék tésztát és a tepsit hűtőbe teszem.
Töltelék:
  • 150 g nádcukor
  • 5 tojás szétválasztva
  • 100 g őrölt dió/mandula/mogyoró  (kinek mi tetszik, vagy van otthon)
  • 100 g olvasztott étcsokoládé
  1. A tojások sárgáját a cukorral habosra keverem.
  2. Hozzáadom az olvasztott csokoládét, majd a darált diót
  3. Kemény habot verek a tojásfehérjéből
  4. Két adagban a sárgájás keverékhez adagolom, elkeverem. (piskótatészta állagú)
Összeállítás:
  1. A tölteléket a lekvár tetejére öntöm.
  2. A tészta megmaradt részét kinyújtom, és a töltelék tetejére teszem, - ez a legnehezebb lépés az egész sütiben.
  3. Megszúrkálom villával, vagy tűvel a tetejét
  4. Előmelegített sütőben 175°C-on 45-50 perc alatt készre sütöm. (Tűpróbával ellenőrzök)
  5. Ha kihűlt kocka formájúra szeletelem. A szeletelés okozta sérüléseket porcukorral leplezem.

A süti végül az irodai névnapi lakoma zárófogása lett. Majdnem elfelejtettem feltálalni, de kedves kolléganőm időben figyelmeztetett, hogy nem csak hússal készültem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése